Вікові особливості дітей старшого шкільного віку



Без сумніву, на вдосконалення фізичних можливостей учнів, в різні етапи їх розвитку, надає фізична культура і спорт. На уроках фізкультури, а також і спортивних тренуваннях, попередньо розробляється цілий комплекс вправ, що сприяють формуванню у дітей витривалості і певних спортивних навичок.

Вікові особливості дітей старшого шкільного віку

Що ж робиться в цьому напрямку?

При застосуванні будь-яких вправ слід враховувати фізіологічні особливості дівчат і юнаків. Природно, зрозуміло обмеження силових вправ з обтяженнями, або штовхання ядра для дівчат. При підборі коштів, які спрямовані на розвиток сили, слід враховувати гармонійне розвиток мускулатури, яке повинні бути пропорційно і віком, і розвитку м'язової маси.

Вітчизняні фахівці вважають, що м'язову масу необхідно розвивати, вже починаючи з підліткового віку. Силові здібності у підлітків реально розвивати, використовуючи для цього, наприклад, вправи зі штангою. Також для цих цілей використовують гантелі, мішки з піском, а також численні тренажерні пристрої.>

Вправи із застосуванням малих і середніх обтяжень рекомендується періодично виконувати.

Що ж робиться в цьому напрямку?

Не радять вдаватися до вправ, що вимагають значних силових напружень і особливо, якщо вони супроводжуються затримкою дихання. Ритм дихання обов'язково потрібно координувати при виконанні вправ. Всі кошти, спрямовані на формування плечового пояса, м'язів нижніх і, звичайно ж, верхніх кінцівок, повинні підбиратися цілеспрямовано.

Реакція і швидкість успішно вдосконалюються в молодшому і середньому віці. У старшому шкільному віці необхідно розвивати швидкість різними засобами фізичного виховання, які спрямовані на збільшення частоти рухів.

До речі, вправи на швидкість, повинні бути нескладними технічно, що виконуються на уроках одними з перших і щоб до моменту їх завершення швидкість із-за втоми - не знижувалася. Для підлітків - часом повинно бути 5-6 секунд, не більше. Повторне виконання допустиме після активного відпочинку.

Біг на уроці фізкультури

З 12-15 років допустимо застосування швидкісно-силових вправ. Тривалість такої вправи повинна складати для дітей і підлітків - 4-6 секунд.

У старшому шкільному віці розвиток витривалості застосовується у разі, якщо організм учнів під час занять доводиться до стадії стомлення. Динамічну і статичну витривалість бажано удосконалювати з молодшого шкільного віку, що надалі позначається і на працездатності.

Відзначимо, що в якості розвитку витривалості, може застосовуватися повільний і тривалий біг в певному темпі.

Для формування гнучкості роблять вправи, в яких передбачена збільшена амплітуда руху. Поділяються на активні і пасивні. Останні - це вправи з самозахопленням, за допомогою певного вантажу або партнера. При розвитку гнучкості доцільно використовувати як динамічні вправи, так і статичні. Щоб отримати ефект від таких вправ, необхідно виконувати їх щодня або в день по 2 рази.

Оптимальне рекомендований час для таких вправ - з 10 до 11 годин і пізніше, з 15 до 16 годин. Всі вправи проводяться комплексами, по 3-5 повторень у кожному. Паузи заповнюються розслаблюючими вправами.

Цілі фізичного виховання

  • зміцнювати здоров'я старшокласників, заохочувати їх всебічне фізичне розвиток;
  • досягнення та подальше підтримання в процесі навчання високою працездатності;
  • всебічний розвиток та вдосконалення всіх рухових якостей;
  • навчання самоконтролю і поглиблення знань основ спортивної тренування;
  • формування звички займатися вправами самостійно, а також необхідність навчитися складати і використовувати індивідуальну програму занять.

 Цілі фізичного виховання

У 9-10-х класах для фізичного виховання використовується дві абсолютно різні програми: для хлопців і для дівчат, а уроки ведуть з фізкультури два викладача.


Рейтинг:

5 з 5 , проголосувало 1

Коментарі (0)


Залишити коментар