Шкільні спортивні заняття корисні для психічного здоров'я підлітків



Кожна розсудлива людина розуміє, що заняття спортом допомагають всім людям без винятку бути здоровими як фізично, так і психологічно. Не секрет також і те, що діти, які займаються в спортивних секціях разом з ровесниками, краще долають труднощі, які періодично виникають в їх житті, адже від проблем не застрахований ніхто, навіть діти.

Уроки фізкультури в школі

Багато досліджень, в яких вчені досліджували вплив спорту на дітей і підлітків, прийшли до однозначного висновку, що у фізично активних дітей краще здоров'я кісток і м'язів, ці діти значно сильніше і витривалішими, ніж їх неспортивні однолітки. Варто також сказати, що у дітей, які захоплюються спортом, набагато вище самооцінка, що особливо важливо для підлітків, так як в цей період життя відбувається активна перебудова дитячого організму, і ці зміни часто викликають у підлітків незадоволення своїм зовнішнім виглядом, що призводить до депресій і нервових зривів.

Вчені зі Сполучених Штатів Америки особливо багато уваги приділяють вивченню впливу, який справляють на дітей і підлітків заняття в спортивних секціях. Одна з причин такого інтересу вчених до цієї теми полягає в тому, що дуже багато сучасні діти проводять більшу частину дня перед екранами телевізорів чи за комп'ютерами, поїдаючи нездорові закуски, замість того, щоб проводити час в активних іграх або в спортивних секціях. Таке проведення часу призводить підлітків до набору зайвої ваги, до незграбності, до невміння спілкуватися з однолітками і до заниженої самооцінки, що призводить до проблем з психічним здоров'ям.

Вчені переконані, що підлітки, які захоплюються спортом, не тільки здорові, але вони також більш щасливі, ніж їх однолітки, які віддають перевазі малорухомому способі життя.

Кілька років тому вчені з Вірджинського університету (University of Virginia) провели дослідження і прийшли до висновку, що для підлітків особливо корисно займатися командними видами спорту. Дослідники також з'ясували, що силові види спорту по-різному впливають на дівчаток і хлопчиків.

Наприклад, дівчата, які захоплюються силовими видами спорту, відчувають себе щасливішими, але на загальний стан здоров'я дівчаток силові тренування не чинили ніякого впливу. На хлопчиків цей вид спорту не чинив ніякого впливу, вони не відчували себе більш здоровими, ні щасливішими. Коли ж учені розглянули вплив командних видів спорту на дітей, виявилося, що хлопчики і дівчатка, які грали в командах, відчували себе щасливішими і значно краще фізично, ніж їх неспортивні однолітки.

Вчені стверджують, що заняття будь-якими видами спорту - це завжди виграшно для підлітка щодо всього, що стосується здоров'я, але особливо добре, як для хлопчиків так і для дівчаток, займатися командними видами спорту, оскільки ці заняття зміцнюють не тільки здоров'я, але також допомагають дітям налагодити дружні зв'язки.

Хоча деякі дослідження показали позитивний вплив командних видів спорту на дітей і підлітків, але вчені відзначають, що до цих пір було проведено дуже мало наукових праць, які б змогли розкрити всі позитивні сторони командних видів спорту.

Особливо мало відомо про те, наскільки серйозний вплив справляють на дітей і підлітків заняття у шкільних спортивних секціях. Тому вчені проводять все нові і нові дослідження, в яких намагаються більш ретельно вивчити це питання.

Участь підлітків у шкільних спортивних командах чинить на них позитивний вплив навіть через чотири роки

Інтернет-видання ScienceDaily розповіло про нове дослідження, в якому вчені виявили, що підлітки, які брали участь у командних видах спорту в школі з восьмого по дванадцятий класи, у своїй подальшій життя в меншому ступені піддаються впливу стресу і мають краще психічне здоров'я, ніж молоді люди, які не займалися спортом у шкільних спортивних секціях.

Шкільні змаганні корисні

Вчені відзначають, що в даний час на диво мало відомо про вплив шкільного спорту, тому можна тільки здогадуватися про його унікальні ефекти. Дослідники припускають, що участь у шкільних спортивних командах дозволяє учням відчувати міцний зв'язок з іншими учнями, вони навчаються краще взаємодіяти зі своїми однолітки і тренерами. Таким чином, ці діти насправді постійно знаходяться в соціально активної середовищі.

Провідний автор дослідження Кетрін М. Сабистон (Catherine M. Sabiston), доктор філософії з Університету Торонто (University of Toronto), стверджує, що надзвичайно важливо, аби адміністрації шкіл визнавали необхідність участі дітей в спортивних іграх і регулярної фізичної активності саме в школі. Асоціації, які виявилися в ході цього дослідження, показали довгостроковий ефект, який чинить вплив на подальше життя дітей. Доктор Сабистон стверджує, що підлітки, які у віці від 12 до 17 років займаються спортом в шкільних командах, захищені від порушень психічного здоров'я навіть через чотири роки, коли вони стають самостійними молодими людьми.

Захисний ефект занять у шкільних спортивних командах

Дослідники відзначають, що після закінчення школи від 23 % до 40 % молоді відчувають почуття депресії і надмірної психічної напруги. Ця наукова робота, яку провели канадські вчені, показала, що участь підлітків у шкільних спортивних командах надає їм деяку захист від цієї схильності.

Змагання шкільних команд

Вчені провели опитування майже 850 учнів з десяти канадських шкіл. Опитування дітей проводилися щорічно протягом п'яти років, коли підлітки вчилися в середніх класах. Запитання дослідників стосувалися того, хто з дітей займався в школі спортом, таких як баскетбол, футбол, легка атлетика, боротьба, гімнастика. Через три роки після закінчення школи всі учасники дослідження знову відповіли на ряд питань, що зачіпають те, як часто молодий люди відчували симптоми депресії, на питання про кількість стресу в їхньому житті та про те, як ці молоді люди оцінюють своє психічне здоров'я за шкалою від одиниці (погано) до п'яти (відмінно).

Результати показали, що у молодих людей, які брали участь у шкільних спортивних командах, результати при оцінці усіх трьох чинників психічного здоров'я були значно краще порівняно з тими, хто не займався спортом взагалі. Участь у шкільних спортивних командах в підлітковому віці значною мірою було пов'язане зі зниженням симптомів депресії, зі зниженням чутливості до стресу і з підвищенням самооцінки і психічного здоров'я у молодому віці.

Доктор Сабистон заявляє, що це дослідження навмисно було зосереджено на спортивних секціях у школах, а не на позакласних видах спорту, тому що серед населення в цілому для адаптованих стратегій втручання саме учні представляють собою потенційну мішень». Спорт, пропонований в рамках шкільних занять, зазвичай, вимагає менше витрат часу від учнів і грошових витрат від їхніх батьків або опікунів.

Будь-які фізичні вправи корисні і для підлітків, і для дорослих людей

Джек Раглин (Jack Raglin), доктор філософії, професор кафедри кінезіології в Індианському університеті в Блумінгтоні (Indiana University Bloomington), додає, що є чимало свідчень того, що вправи дають значні психологічні переваги. Навіть готельні тренування зменшують неспокій, покращують настрій, а також підвищують відчуття енергії, яка триває не менше кількох годин.

Користь від уроків фізкультури

А регулярні спортивні тренування протягом тривалого періоду можуть істотно поліпшити деякі стани, такі як клінічна тривога і депресія, до такої міри, що цілком здатні змагатися з лікарськими препаратами. Причому це стосується як дорослих, так і підлітків, які ще навчаються в школі.

Доктор Раглин також зазначає, що в результаті підвищення спортивних навичок у людини виникають значимі захисні психологічні зміни, у тому числі почуття майстерності і почуття досягнення мети.

Як бачимо, вчені отримують все нові докази того, що будь-які фізичні вправи корисні як для підлітків, так і для дорослих людей. Однак варто сказати, що командні ігри - це не просто спортивні заняття, які надзвичайно корисні для здоров'я, але також і приємне проведення часу разом з людьми, які поділяють наші захоплення. І це дуже важливо для всіх людей, а особливо для підлітків.

За матеріалами ScienceDaily


Рейтинг:

5 з 5 , проголосувало 1

Коментарі (0)


Залишити коментар