Чому виникають труднощі у навчанні у першокласників?



З боку дорослого, що вже відбувся людини, всяке там написання літер, гачків, паличок здається такою нісенітницею, при цьому, абсолютно забуваючи себе в цьому віці. А якщо хорошенечко позгадувати, то й ви теж сиділи над літерами точно також, як зараз ваш дитина. Що ж таке відбувається з вашою дитиною в перший рік навчання, ніж полягає проблема?

Чому виникають труднощі у навчанні у першокласників?

Основні причини неуспішності

Як свідчить статистика, 20 % дітей пропускають при листі літери. Причини на те є різні, від поганої концентрації уваги, низького рівня розвитку до здатності сприймати подається інформацію на слух. Приблизно така ж кількість дітей допускають помилки при листі, незважаючи на вивчення правил. Насамперед, це пов'язано з уважністю, наявністю короткочасної пам'яті, обсягу завдання.

Існує ще одна група, приблизно -17 %, до якої відносяться всі неуважні та розсіяні. В принципі вони не безнадійні до навчання ставляться позитивно і цілком здатні. Є група неорганізованих, в якій - 10%, які постійно щось забувають будинку. У них нестійка увага, низький рівень концентрації, слабка регуляція поведінки.

З поганим розвитком абстрактного і логічного мислення - 15% дітей. Саме у таких дітей великі проблеми з математикою. До непосидючим належить 13 % дітей, а урок триває 45 хвилин. Такі діти не можуть фізіологічно витримати цю тривалість уроку. Вони самі відволікаються і заважають, до того ж, іншим.

Основні причини неуспішності

Багато діти не в змозі переказати текст або описати картинку. Причина цього - низький рівень розвитку мовлення, дуже погана пам'ять і образне мислення. Більшість дітей зовсім не розуміють пояснень вчителя з першого разу, а перепитати соромляться або бояться, але трапляється, що і перепитують, заважаючи при цьому роботу всього класу. Причини цього ті ж, що і попередні.

Окремо стоїть група, так сказати, власників «брудних зошитів», яких - 10%. Вони не здатні намалювати самі звичайні елементи, весь час щось підтирають і виправляють. У підсумку - ведення зошити заслуговує незадовільної оцінки. Причина полягає в недорозвиненні дрібної моторики пальців. Просто в дошкільному віці малюки недостатньо вирізали, ліпили й малювали.

Таблиця множення - ще один камінь спотикання в школі. Її вивчити для багатьох - нерозв'язна завдання і все причини досить слабкої концентрації уваги і поганий довготривалої і механічної пам'яті.

 Таблиця множення

Зустрічаються діти, які не здатні працювати самостійно, причому ні вдома, ні в школі, але зустрічаються і інші варіації. В цьому замішана різна швидкість перебігу психічних процесів.

Деяких дітей не навчили поводитися, вони вважають нормальним голосно розмовляти на уроках, обговорювати оцінки і поведінку вчителів, до того ж, абсолютно, не реагують на зауваження. Як правило, це вже результат сімейних проблем, перенесення складних домашніх відносин на вчителя.

Трапляються в школі і погано орієнтуються у просторі, вони по кілька тижнів не в змозі запам'ятати ні розташування школи, ні розташування класу та інших шкільних об'єктів. Природно, вони частенько спізнюються з цієї причини в школу. Зустрічаються навіть такі діти, які погано орієнтуються у власних підручниках і зошитах. І, коли вчитель просить відступити кілька клітинок у зошиті, то тим самим валить учня просто в ступор. Така поведінка говорить про несамостійності дитини, швидше за все, за нього все робили дорослі.

Підведемо деякі підсумки. Зустрічаються, звичайно ж, діти, емоційний розвиток яких вимагає коригувальних дій. Велика частина ускладнень, при роботі з такими дітьми, є лише деяким відхиленням від норми, а не ознакою психічного захворювання. І, хочеться відзначити, що дані проблеми з дитиною часто визначаються і школою і сім'єю, соціальним оточенням.

Як правило, із труднощами стикаються майже всі діти і це вважається нормальним. Турбуватися варто, коли у дітей спостерігається дії непередбачуваного характеру.


Рейтинг:

5 з 5 , проголосувало 1

Коментарі (0)


Залишити коментар