Вплив антибактеріальних сполук на вагітних жінок піддає ризику здоров'я внутрішньоутробно розвивається дитини

Ніхто не може піддати сумніву твердження, що вагітність і гігієна міцно пов'язані між собою. Ні для кого не секрет, що потрапляння хвороботворних мікробів в організм людини може спричинити за собою розвиток досить серйозних захворювань, а якщо ці мікроби потрапляють в організм вагітної жінки, вони можуть завдати шкоди не тільки майбутній мамі, то і внутрішньоутробно розвивається дитині.

Вплив антибактеріальних сполук на вагітних жінок

Щоб знизити ймовірність попадання мікробів в організм людини, засоби гігієни, такі як мило, зубні пасти, шампуні та інші подібні продукти індивідуальної гігієни містять антимікробні хімічні сполуки. Проте останнім часом вчених турбують виявлені докази того, що багато антибактеріальні хімічні речовини при частому використанні можуть чинити негативний вплив на здоров'я людини. Тому дослідники приділяють особливу увагу вивченню впливу цих речовин на здоров'я людини, а особливо на здоров'я вагітних жінок і на здоров'я внутрішньоутробно розвивається дитини.

Негативний вплив антибактеріальних сполук, що містяться в засобах гігієни

Раніше вчені вже виявляли деякі негативні ефекти антибактеріальних сполук, тому продовжують проводити серйозні дослідження, щоб зрозуміти, наскільки небезпечними можуть бути продукти, до складу яких входять ці хімічні сполуки.

Наприклад, в 2010 році дослідники з Швеції виявили, що хімічні речовини, які в засобах індивідуальної гігієни використовуються в якості антибактеріальних добавок, що підвищують ризик розвитку алергії у дітей. Вчені кажуть, що широка поширеність застосування цих сполук у самої різної продукції, наприклад, в предметах особистої гігієни, іграшки, засоби для миття та для чищення килимів, призводить до розвитку астми, сінної лихоманки та екземи у дітей.

Ймовірно, що це відбувається з-за того, що антибактеріальними сполуками знищуються не тільки шкідливі, але і корисні мікроорганізми, які допомагають боротися з алергенами, перешкоджають розвитку різних захворювань, в тому числі і алергій.

Антибактеріальні сполуки піддає ризику здоров'я внутрішньоутробно розвивається дитини

Інше дослідження, представлене на початку 2014 року американськими вченими з Університету штату Арізона (Arizona State University), показало, що використання антибактеріальних засобів приносить для споживача і навколишнього середовища більше шкоди, ніж користі.

Докази, зібрані вченими, показують, що часте застосування антибактеріальних сполук, яке в деяких випадках корисно, наприклад, при їх використанні хірургами перед операцією, що приносить споживачам і природі несумірний шкоду. Недостатнє регулювання використання цих хімічних сполук викликає забруднення навколишнього середовища, дикої природи, а накопичуючись в організмі людини, ці хімічні сполуки стають більш токсичними, ніж деякі канцерогенні речовини.

В цьому році Американське суспільство мікробіології (American Society for Microbiology) повідомило, що протимікробний засіб, що міститься в звичайному побутовому мило, шампуні і в зубних пастах, може проникнути в середину носа людини, де воно сприяє колонізації бактерій золотистого стафілокока і може збільшити схильність деяких людей до розвитку інфекції. Триклозан - це хімічна сполука, яка використовується в антибактеріальних засобах особистої гігієни, таких як мило, зубні пасти, засоби для знезараження кухонних поверхонь, в одязі і в медичному обладнанні, був виявлений в носових проходах 41 % дорослих, що беруть участь в дослідженні. У багатьох учасників, у яких в порожнині носа були виявлені сліди триклозану, вчені також виявили колонії золотистого стафілокока. Як відомо, золотистий стафілокок може сприяти розвитку погано піддається лікуванню інфекції у людей, що перенесли операцію.

Є докази, які у квітні 2014 року представило Американське хімічне товариство (American Chemical Society), яке показало, що протимікробну речовину триклозан прискорює ріст клітин раку молочної залози. Лабораторне дослідження також показало, що, крім триклозану, зростанню ракових клітин молочної залози людини та пухлин молочної залози у мишей сприяє також і інша широко застосовується при виробництві.

Речовина входить в засоби індивідуальної гігієни октилфенол

Спираючись на вже існуючі докази, які показують, що часте використання засобів особистої гієни, що містять антибактеріальні речовини, такі як триклозан, заподіюють шкоду здоров'ю людини, вчені провели дослідження, в якому спробували зрозуміти, наскільки сильно ця речовина впливає на плід, що розвивається, якщо вагітна жінка регулярно користується подібними антибактеріальними засобами. Дослідники також спробували знайти відповідь, яким чином можна знизити поширеність застосування цих хімічних речовин у побутових чистячих і миючих продуктах.

Антибактеріальне мило приносить більше шкоди, ніж користі

Інтернет-видання ScienceDaily розповідає про те, що Управління по санітарному нагляду за якістю харчових продуктів і медикаментів (Food and Drug Administration, FDA, USFDA) розглядало питання, як можна знизити використання розповсюджених антибактеріальних сполук у продуктах і лікарських засобах, щоб обмежити їх вплив на людину.

Вчені відзначають, що настільки широке застосування цих речовин викликає зростаюче занепокоєння, особливо серед фахівців з гігієни навколишнього середовища, так як багато вагітні жінки і їх ще ненароджені діти регулярно піддаються негативному впливу цих речовин. Дослідники кажуть, що ці хімічні антибактеріальні сполуки використовуються в більш ніж 2000 продукти щоденного застосування, які представлені на ринку як антимікробні, включаючи зубні пасти, мило, миючі засоби, засоби для чищення килимів, фарби, шкільне приладдя та іграшки.

Бенні Нирці (Benny Pycke), доктор філософії, говорить, що вчені розглянули всі факти, які показують негативний вплив на вагітних жінок і їхніх ненароджених дітей таких хімічних сполук, як триклозан і триклокарбан, які найбільш часто використовуються в якості антибактеріальних добавок в мило та інші товари повсякденного використання.

Доктор Нирці відзначає, що у всіх зразках сечі вагітних жінок, які брали участь у дослідженні, вчені виявили триклозан. Крім цього, триклозан був виявлений приблизно в половині зразків пуповинної крові, які були взяті вченими, що означає, що це хімічна речовина також передається і плоду. Триклокарбан - інше поширене в антибактеріальних засобах хімічне речовини - також був виявлений у багатьох зразках сечі вагітних жінок та у пуповинній крові.

Антибактеріальне мило

Доктор Нирці, науковий співробітник Університету штату Арізона ((Arizona State University), пояснює, що вже зараз існує досить багато доказів того, що антибактеріальні хімічні сполуки можуть призвести до розвитку проблем з репродуктивною системою у тварин, а це означає, що потенційна небезпека також збільшується і для людей.

Крім того, деякі дослідження показують, що ці хімічні сполуки можуть сприяти розвитку стійкості до антибіотиків, що вказує на зростаючу проблему в області суспільної охорони здоров'я.

Хоча людський організм досить ефективно вимиває триклозан і триклокарбан, тим не менше, постійний вплив цих речовин на людину може бути потенційно небезпечним.

Рольф Хальден, доктор філософії, провідний дослідник в Університеті штату Арізона, стверджує, що якщо знищити джерело впливу, тоді, в кінцевому рахунку, можна швидко позбутися від триклозану і триклокарбана, але правда полягає в тому, що в сучасному світі існує універсальне використання цих хімічних речовин, а значить, і їх вплив також універсальне.

Антибактеріальна зубна паста

Оскільки, як уже говорилося, ці сполуки використовуються в більш ніж 2000 продукти щоденного споживання, таких як антимікробні продукти особистої гігієни, включаючи зубні пасти, мило і так далі, то від їх впливу позбутися надзвичайно складно.

Антимікробні сполуки впливають на ріст новонародженої дитини

Вчені відзначають, що довести вплив протимікробних препаратів на людей - досить непросте завдання. Але доктор Холден і колега доктора Нирці Лаура Гір (Laura Geer), доктор філософії з Державного університету Нью-Йорка (State University of New York), виявили мінімум один цікавий результат.

Доктор Гір каже, що одне з досліджень показало наявність зв'язку між використанням жінками одного з найбільш широко застосовуваного антимікробної хімічної сполуки, такого як бутилпарабен, який зазвичай використовується в косметиці, і маленьким ростом дитини при народженні. Довгострокові наслідки цього поки не ясні, але доктор Гір додає, що якщо цей факт підтвердиться в більш великих дослідженнях, в такому випадку це може означати, що поширене вплив цих сполук може стати причиною невеликих, але масштабних змін в розмірах новонароджених дітей.

Державним політикам, фахівцям з Управління по санітарному нагляду за якістю харчових продуктів і медикаментів і промисловості варто звернути увагу на вже існуючі докази негативного впливу триклозану. Дослідники відзначають, що зараз варто переглянути використання і вплив антимікробних сполук на людину і навколишнє середовище і розглянути можливість введення заборони на їх використання в певних продуктах.