Розуміння різних типів жирів може призвести до нових методів лікування ожиріння

Про ожирінні та про його наслідки для здоров'я людини відомо дуже багато, тим не менше, проблема надмірної ваги не зникає, а огрядних людей у всьому світі стає все більше.

Лікування ожиріння

Тому вчені намагаються розробити нові методи боротьби з ожирінням і все більш докладно вивчають не тільки причини збільшення кількості жиру в організмі людини, але також намагаються якомога уважніше вивчити типи жирових тканин і їх функціональне призначення в людському організмі. Дослідники вважають, що такий підхід до проблеми ожиріння допоможе розробити абсолютно новий підхід до лікування ожиріння та інших хвороб, що розвиваються із-за зайвої ваги, наприклад, цукрового діабету 2 типу.

Різні жирові тканини

В організмі людини є різні типи жирової тканини, які виконують різні метаболічні завдання. Зараз ученим і лікарям вже добре відомо, що існують три виду жирової тканини - білий жир, бежевий коричневий жир і жир.

Однак тільки нещодавно дослідники з Центру Гельмгольца в Мюнхені, який є провідним дослідницьким центром Німеччини з гігієни довкілля (Helmholtz Zentrum Muenchen - German Research Centre for Environmental Health), і дослідники з Гарвардської медичної школи (Harvard Medical School) успішно визначили конкретні поверхневі білки, які можуть допомогти легко розрізняти ці три типи жирової тканини. Вчені вважають, що це відкриття дозволить їм розробити нові варіанти лікування людей, що страждають ожирінням.

Робота була опублікована в міждисциплінарному медичному журналі «Наукова Трансляционная Медицина», який був створений Американською асоціацією сприяння розвитку науки (American Association for the Advancement of Science).

Білі, коричневі і бежеві адипоцити, або жирові клітини, по своїй суті абсолютно різні. Кожен вид цих типів клітин має абсолютно різні функції, і кожний з них відіграє свою чітко визначену роль в обміні речовин. На сьогоднішній день відомий той факт, що білий жир - це найбільш поширена жирова тканина в людському тілі.

Його основна функція полягає в збереженні енергії. З іншого боку, коричневі адипоцити використовують доступну енергію для вироблення тепла в організмі дорослої людини ці клітини зустрічаються тільки в декількох місцях. Бежеві адипоцити являють собою особливий тип коричневих жирових клітин, які з'являються у бурої жирової тканини разом з коричневими адипоцитами або під впливом холоду розвиваються в білій жировій тканині. Особливо чітко цей процес спостерігається у гризунів, які впадають в зимову сплячку.

Інтернет-видання ScienceDaily розповіло про новому дослідженні, яке було проведене вченими з Німеччини спільно з вченими зі Сполучених Штатів Америки. В даний час команді дослідників вдалося виявити конкретні відмінності адипоцитів різних типів жирових клітин, спираючись на відмінності, що притаманні їх поверхневим білків. Це відкриття підвищує надію на те, що вчені незабаром розроблять новий метод лікування людей, які страждають від ожиріння і діабету.

Вчені працювали під керівництвом доктора Зігфріда Юссара і (Siegfried Ussar) з Інституту діабету і ожиріння в Діабетичному центрі Гельмгольца при Центрі Гельмгольца в Мюнхені (Diabetes Institute for Obesity and at the Helmholtz Diabetes Center/ Helmholtz Zentrum München) і професора С. Рональд Кан (C. Ronald Kahn) з Діабетичного центру Джослін і Гарвардської медичної школи (Joslin Diabetes Center and Harvard Medical School).

Хороша і погана сторона жиру

Швидко зростаючі темпи поширеності ожиріння серед населення призводять до збільшення темпів розвитку цукрового діабету 2 типу та інших компонентів метаболічного синдрому. Щоб пом'якшити наслідки надмірного споживання і зберігання надлишкової кількості калорій в організмі, сучасна медицина шукає нові шляхи підвищення витрати енергії, щоб зменшити вагу тіла пацієнтів з патологічним кількістю жирових відкладень.

Провідний автор дослідження доктор Зігфрід Юссар каже, що бура жирова тканина виконує роль своєрідної теплової електростанції організму, і завдяки цій своїй функції вона має здатність спалювати велику кількість енергії, яка буде зберігатися у виді жиру в білій жировій тканині, якщо ця енергія не буде своєчасно використана.

З цієї причини активація бурої жирової тканини за допомогою лікарських препаратів може стати привабливим підходом до лікування ожиріння та захворювань, які можуть розвиватися з-за зайвої ваги, наприклад, цукрового діабету 2 типу.

Бура жирова тканина

Додаткова інформація

Ожиріння: також називається ожиріння - це хвороба порушення обміну речовин зі значним збільшенням зайвої ваги, що характеризується збільшенням жиру в організмі, що виходять за рамки нормальної заходи з патологічними ефектами. Як правило, ожиріння спричинене переїданням і відсутністю фізичних вправ, а іноді ожиріння також обумовлено генетичними факторами. Огрядні пацієнти, швидше за все, також страждають від цукрового діабету 2 типу.

Кількість бурої жирової тканини сильно варіюється від людини до людини, і до цих пір було неможливо достовірно визначити його частку в організмі людини. Сучасні методи визначення кількості бурого жиру в організмі засновані на вимірюванні активності цієї тканини, яка в значній мірі залежить від зовнішніх умов, таких як температура або харчування. Тепер учені говорять, що виявлені під час дослідження поверхневі білки можуть допомогти визначити кількість бурої жирової тканини. Крім того, це відкриття дозволить розробити метод вибіркової доставки лікарських речовин безпосередньо в буру жирову тканину.

Новий спосіб боротьби з ожирінням

В даний час одним з найбільш перспективних підходів до боротьби з ожирінням вважається активація бурої жирової тканини, так як цей метод відкриває нові можливості для зниження зайвої ваги, при цьому не вимагаючи зниження споживання калорій. Тому численні публікації, що розповідають про проведених фундаментальних дослідженнях, описують нові потенційні механізми, які можуть сприяти активації або зростання бурої жирової тканини в організмі людини.

Доктор Юззар пояснює, що реалізація багатьох таких результатів наукових досліджень в медичну практику в багатьох випадках не вдається тільки тому, що виявлені механізми також виконують важливі функції і в інших органах, а це може призвести до непередбачуваних побічних ефектів. Нове дослідження являє собою абсолютно інноваційний підхід до цієї проблеми, тому що поверхневі маркери, які були виявлені під час проведення цієї роботи в окремих видах жирів дуже специфічні і багато в чому залежать від метаболічної активності.

Вчені сподіваються, що в подальшому більш детальне вивчення результатів цих досліджень дозволить розробити метод виборчого впровадження активних речовин в буру жирову тканину і, отже, тим самим знизити ймовірність розвитку побічних ефектів.

Новий спосіб боротьби з ожирінням

Доктор Юссар також повідомляє, що вчені з його дослідницької групи у співпраці з іншими групами вчених, які працюють в Центрі Гельмгольца в Мюнхені, вже працюють над вирішенням цієї проблеми, щоб виділити специфічні молекули, які допоможуть розпізнавати ці поверхневі білки для подальшого докладного вивчення їх ефективності.

Мета нового дослідження також полягає і в роботі з партнерами з промисловості для подальшого розвитку технологій, з допомогою яких можна виділяти ці молекули, які в майбутньому можливо результативно застосовувати в організмі людини для активації бурого жиру, щоб більш ефективно боротися з ожирінням.