Дитячі малюнки вказують на рівень інтелекту у підлітків



Багато батьки дуже пишаються тим, що їх малюки багато малюють, і розвішують поміщені в рамки дитячі малюнки на стінах своїх квартир, а також дарують бабусям і дідусям, щоб вони також могли постійно насолоджуватись творчістю своїх онуків. Але багато батьків звертають увагу на те, як і що, малюють їх діти?

Дитина малює

Багато батьків готові проаналізувати результати творчості свого малюка з точки зору психологічного та інтелектуального рівня розвитку дитини? Швидше за все, не надто багато мам і тата усвідомлюють, що звичайний дитячий малюнок може багато чого розповісти не тільки про миттєвий настрій малюка, але також і про рівень його інтелекту, і про перспективи когнітивного розвитку дитини після досягнення ними підліткового віку.

Психологи вже давно використовують дитячі малюнки для того, щоб визначити психологічний стан малюків, які ще не досягли шкільного віку, втім, як і більш старших дітей. Погодьтеся, набагато простіше попросити трирічного або чотирирічного малюка намалювати те, що він хоче, а не задавати якісь питання, на які дитина може не захотіти або просто посоромитися відповідати.

Відомо, що кольорова гамма дитячих малюнків може багато розповісти фахівця про психологічний стан малюка, так як ігнорування яскравих кольорів може вказувати на те, що малюк переживає психологічний дискомфорт. Якщо ж основний колір, який використовує дитина, чорний або сірий (звичайно ж, якщо причина використання цих квітів не криється в тому, що під рукою у дитини є тільки ці олівці), батькам саме час переглянути методи свого виховання.

Використання тільки цих квітів вказує на пригнічений, пригнічений стан дитини, на його нездатність радіти життю з-за крайнього дискомфорту, який він відчуває у своїй родині.

Дитячий малюнок може розповісти про рівень розвитку інтелекту дитини, адже в певному віці кожна дитина, незалежно від своїх творчих здібностей, повинен промальовувати конкретні особливості того предмета, який він зображає на папері, чи то одухотворений предмет, наприклад, людина або тварина, або ж неживий, такий як будинок або дерево. Якщо малюк після досягнення чотирьох-п'яти років не промальовує на зображуваних ним предметах дрібні деталі, батькам не варто думати, що з малюка виросте художник-примітивіст або абстракціоніст.

Надмірно примітивні малюнки дитини, який вже наближається до чотирьох років або вже переступив цей віковий поріг, можуть вказувати на недостатній інтелектуальний розвиток малюка.

Відсутність дрібних деталей на малюнках дітей після досягнення певного віку вказує на те, що батьки повинні показати малюка фахівця, так як дитячий психолог може підкоригувати методи виховання і, можливо, призначити дитині відвідування спеціальних розвиваючих занять. Але варто звернути увагу, що значення мають не конкретні здібності до малювання, оскільки далеко не у всіх людей є талант, а саме те, наскільки детально передає дитина окремі дрібні особливості предмета.

Дитячий малюнок

Щоб визначити рівень розвитку інтелекту дитини, вчені використовують спеціальний тест, під час виконання якого дитина повинна простим або чорним олівцем намалювати фігуру людини. Потім, виходячи з того, наскільки багато конкретних елементів фігури людини намалював дитина, вчені визначають рівень розвитку його інтелекту.

Британські вчені припустили, що малюнки, виконані дитиною в чотири роки, можуть передбачити рівень розвитку інтелекту підлітка. Щоб зрозуміти, чи насправді цей зв'язок існує і на якій основі вона виникає, вчені провели дослідження і отримали досить цікаві результати.

Малюнки дітей та рівень інтелекту підлітків перебувають під впливом генів

Інтернет-видання MedicalXpress розповіло про новому дослідженні, яке провели вчені з Королівського коледжу в Лондоні (king's College London). Звіт про дослідження був опублікований у серпні 2014 року в науковому журналі «Психологічна наука» (Psychological Science). Вчені спробували з'ясувати, чи можуть малюнки чотирирічних дітей бути показниками рівня інтелектуального розвитку підросту в чотирнадцять років.

Малюють діти

Британські вчені вивчили дані 7 752 пар ідентичних та неідентичних близнюків (всього 15 504 дітей), які брали участь у дослідженні, профинансированном Радою з Медичних досліджень (Medical Research Council). Ця наукова робота, яка проводилася під назвою «Дослідження раннього розвитку близнюків» (Twins Early Development Study), виявила, що зв'язок між дитячими малюнком і розвитком інтелекту в більш пізньому підлітковому віці знаходиться під безпосереднім впливом генів.

Дослідження

На початку дослідження, щоб провести тест «Draw-a-Child» (Намалюй дитини), вчені попросили батьків, діти яких досягли чотирирічного віку, запропонувати своїм дітям намалювати олівцем людську фігуру і принести ці дитячі малюнки для детального оцінювання. Кожен малюнок оцінювався в діапазоні між 0 і 12 балами - залежно від наявності і правильного кількості функціональних особливостей людини, таких як голова, очі, ніс, рот, вуха, волосся, тіло, руки і так далі.

Наприклад, малюнок людини з двома ногами, двома руками, тілом і головою, але без рис обличчя оцінювався не вище чотирьох балів. Крім оцінювання дитячих малюнків, дослідники провели вербальне і невербальне тестування інтелекту дітей у віці чотирьох років, а потім ще раз, після досягнення цими дітьми чотирнадцятирічного віку.

Дослідники виявили, що чим вище був бал при тестуванні дитячого малюнка, тим більш високі бали були набрані дитиною під час тестування рівня інтелекту як у віці чотирьох, так і у віці до 14 років. Кореляція між малюнком і інтелектом у віці чотирьох років (коефіцієнт 0,33) і у віці 14 років (коефіцієнт 0,20) була помірною, але статистично значущою.

Доктор Розалінда Арден (Rosalind Arden), провідний автор статті, співробітник Центру Соціальної, генетичної та еволюційної психіатрії (Social, Genetic and Developmental Psychiatry Centre) в Інституті психіатрії при Королівському коледжі Лондона (Institute of Psychiatry at king's College London), говорить, що тест «Draw-a-Child» було розроблено у 20-х роках двадцятого сторіччя таким чином, щоб з допомогою дитячого малюнка можна було оцінити інтелект дитини. Так як вчені вважають, що те, як малює дитина у віці чотирьох років, пов'язане з рівнем розвитку інтелекту дитини в цьому ж віці, результати дослідження здивували вчених. Ця наукова робота показувала кореляцію (взаємозв'язок) між дитячим малюнком з рівнем його інтелекту навіть через десять років.

Доктор Арден пояснює, що хоча кореляція помірна, але результати дослідження дуже цікаві, хоча вони і не означають, що батьки повинні турбуватися, якщо їхня дитина погано малює. Здатність до малювання не визначає рівень інтелекту, так як існує безліч факторів, як генетичних, так і екологічних, що впливають на розвиток інтелекту в подальшому житті.

Зв'язок між малюнками дітей і розвитком інтелекту в підлітковому віці вказує на генетичну основу цієї зв'язку

З допомогою дитячих малюнків, які були зроблені парами близнюків (як ідентичних, так і неідентичних), дослідники виміряли також і наслідковий зв'язок. Як відомо, у ідентичних близнюків всі гени однакові, а в неідентичних близнюків однакових генів лише близько 50 %. Однак, незважаючи на ці відмінності, кожен близнюк з пари має однакове виховання, сімейне оточення і доступ до одних і тих же матеріальних цінностей.

Виявилося, що в цілому малюнки однояйцевих близнюків, які були зроблені ними у віці чотирьох років, були схожі один на одного в значно більшою мірою, ніж малюнки неідентичних близнюків. Таким чином, дослідники прийшли до висновку, що відмінності в дитячих малюнках мають генетичну основу. Вони також виявили, що зв'язок між малюнками дітей у віці чотирьох років і рівнем розвитку інтелекту в 14 років також має генетичну основу.

Доктор Арден пояснює, що це зовсім не означає, що у людини є ген малювання, так як здатність дитини до малювання формується з багатьох інших здібностей, таких як спостережливість, управління олівцем, окомір і так далі. Дослідники поки ще далекі від того моменту, коли вони зможуть всебічно зрозуміти, яким чином гени впливають на всі ці різні типи поведінки.

Доктор Арден також додає, що малювання - це найдавніше з проявів людської поведінки, який людина почала використовувати ще більш 15 000 років тому. З допомогою малюнка ми намагаємося показати кому-то ще, на що здатний наш розум. Здатність відтворювати фігури являє собою унікальні людські здібності і можливості і цілком може вважатися ознакою наших когнітивних здібностей. Таким же чином діє і писемність, яку трансформувалося бажання людського виду зберігати інформацію і будувати цивілізацію.

За матеріалами MedicalXpress


Рейтинг:

5 з 5 , проголосувало 1

Цікаві статті

Коментарі (0)


Залишити коментар