Передозування наркотичних засобів

Опис

Прийнято вважати, що передозування наркотичними засобами - це явище, при якому в організм людини відбулося введення таких кількостей чи доз небезпечних наркотичних препаратів, які здатні викликати або вже викликали суттєві порушення, насамперед з боку різних органів людини та їх систем. Причому тоді, коли такі порушення загрожують життю конкретного яка вжила наркотики хворого.

що таке наркотична передозування

Говорячи про наркотичних передозуванні, не можна не сказати і про таке поняття як летальна дозування наркотичних засобів. Це поняття являє собою таку передозування, що може призвести або призводить в результаті до смертельного результату. Природно летальна доза буває строго індивідуальна буквально для кожного з окремих лікарських препаратів і для кожного живого організму. Як правило, чим більше вага хворого і чим довше цей осіб вживає наркотичні речовини, тим менше ймовірність виникнення летальної передозування.

Назвемо ще декілька чинників, які, безсумнівно, можуть впливати на імовірність виникнення гострого передозування наркотиками:

  1. Перш за все, спосіб надходження певного наркотичного речовини безпосередньо в людський організм. Зазначимо, що при внутрішньовенному введенні препарату відразу у кров людини потрапляє найбільша кількість вживаного наркотичного речовини, тим самим викликаючи значно більш сильний і небезпечне отруєння.
  2. Звичайно ж, загальний стан конкретного організму. Скажімо під час сильних захворювань, надмірного стомлення і подібних факторів найнебезпечнішої вірогідність передозування вживаються наркотичних засобів значно вище.
  3. Можливо поєднання різних за складом і якістю наркотиків у дуже високих дозах. А так само поєднання використання наркотиків з вживанням великих доз алкоголю, або з частим курінням.
  4. Ну і звичайно прийом так званих «неорганізованих або вуличних» коштів, наркотичного типу, які виготовлялися кустарними способами і, відповідно, можуть містити в собі значно більше токсичних і небезпечних для життя домішок.

Ще один важливий момент - основна небезпека, яка безпосередньо пов'язана з передозуванням деяких наркотиків, обумовлена сильним впливом таких на роботу головного мозку людини. І перш за все на нервові центри людини, які покликані відповідати за функцію повноцінного дихання і адекватної серцевої діяльності. Надмірним чином, збуджуючи або навпаки, пригнічуючи ці функції, наркотичні засоби призводять до порушення та відмови найважливіших життєво цінних функцій.

 

Так само різні наркотичні речовини цілком зможуть впливати і на нервову систему людини, причому або повністю гнітюче, або ж сильно збудливим чином. На практиці ж передозування цілком може виникнути під час прийому будь-яких препаратів різних груп. Однак найбільш часто в якості основної причини настання передозування виступають найсильніші антидепресанти. Пам'ятайте, саме речовини цієї групи найчастіше можуть вживатися хворими, що страждають наркотичною залежністю в тих дозах, які найбільш близькі до вищих.

Симптоми

Клінічна картина : симптоми і ознаки настання передозування наркотичними речовинами можуть кардинально різнитися в залежності від того, які саме вживалися наркотики. Так, наприклад, передозування героїном тягне за собою таку симптоматику: трапляється пригнічене дихання, знижуються показники кров'яного тиску, буде вкрай слабо або зовсім не прощупуватися пульс. Так само при передозування даного наркотичного речовини обов'язково буде спостерігатися зменшення фізіологічно нормальної частоти серцебиття.

Часто спостерігається досить різке звуження очних зіниць, більш того зіниці будуть вкрай слабо реагувати навіть на найяскравіший світло (вони відверто звужені навіть у сильної темряві). Крім того може спостерігатися найсильніший посиніння губ і навіть кінчиків пальців. Так само спостерігається смертельно бліде вираз обличчя пацієнта. Ще одним важливим симптомом можна вважати стан найсильнішою сонливості, причому іноді доходить аж до цілковитої відсутності всякого свідомості. Звичайно ж, може спостерігатися сильна нудота, часто переходить в багату блювоту. Мова такого хворого, безсумнівно, буде вкрай невиразною. Важливо розуміти, що всі з перерахованих симптомів є ознаками вкрай небезпечного стану пацієнта межує з небезпекою для життя!

ознаки передозування наркотиками

В якості другого прикладу наведемо симптоматику, яка виникає при передозуванні психостимуляторів (таких як амфетамін, той же гвинт, або часто зустрічаються таблетки ЛСД). Отже, при передозуванні таких наркотичних речовин буде однозначно спостерігатися нічим неконтрольоване сильне емоційне збудження, хворий може відчувати страх смерті, який межує із станом паніки. Безсумнівно, буде мати місце і сильне рухове збудження (як правило, такий потерпілий просто не може знаходити собі місця, постійно мечась і бігаючи).

В даному випадку у хворого буде спостерігатися різке підвищення показників кров'яного тиску (причому настільки сильне підвищення, що воно може привести пацієнта аж до настання інсульту). Обов'язково пацієнт буде відзначати посилене серцебиття, найпотужніше потовиділення, можливо буде спостерігатися досить сильна пульсуючого характеру головний біль, що супроводжується сильними спазмами. Може спостерігатися відчуття неприємного здавлювання, і навіть болю всередині грудної клітини.

В особливо небезпечних випадках може спостерігатися піна, що виділяється з рота, що буде супроводжуватися і сильною нудотою і досить рясною блювотою.

Діагностика

Як правило, первинна діагностика настання передозування якихось наркотичних засобів стандартно здійснюється прибулими на місце події медиками «Швидкої допомоги». Стандартно оцінюється загальний стан такого пацієнта. Безсумнівно, расспрашиваются всі родичі, сусіди або ті, люди хто, цілком можливо, знаходився поруч, коли власне і стався прийом препаратів, призвів до передозування.

У такій ситуації більшою мірою мають велике значення такі з основних ознак, як сліди, що залишилися від звичних уколов шприца, можливо, якийсь цілком характерний запах, що виходить від такого хворого і пр.

Однак у будь-якому випадку точний діагноз настання передозування якимись наркотичними речовинами може бути повноцінно встановлений виключно в стаціонарі, причому саме в токсикологічному його відділенні. Саме в цьому відділенні можуть проводитися необхідні дослідження крові, а так ж сечі безпосередньо на предмет наявності чи змісту в таких наркотичних або ж інших токсичних речовин.

Як правило, для вірної оцінки серцевої діяльності такого пацієнта завжди проводиться стандартна електрокардіографія. А при необхідності і природно суворо за призначенням лікаря можуть виконуватися і інші діагностичні заходи.

Профілактика

В першу чергу слід звернути увагу на певні стратегії, що дозволяють значно знизити ризик можливого передозування наркотичних препаратів період значно зниженої толерантності пацієнта. А саме:

  • Завжди слід контролювати, яким чином готується і приймається наркотик, якщо це необхідне для лікування речовина. Найімовірніше, вам може бути досить і меншої дози, якщо це так знижуйте дозу, консультуючись з лікарем. Слід пам'ятати що людина, вперше початківець вживати наркотики, повинен бути значно більш обережним, оскільки в такому разі ніякої толерантності до даного речовини не існує в принципі, а значить і реакція організму може виявитися абсолютно непередбачуваною.
  • Все ж беручи наркотичні речовини, слід розділити звичайну дозу для пацієнта навпіл. Погодьтеся якщо і менші дози призводять до бажаного лікувального ефекту, залишок кошти можна просто відкласти на потім.
  • Людям хворим наркоманією і вживає наркотики не для лікування слід обміркувати варіант зміни свого звичайного способу використання такої речовини на той метод, який буде трохи повільніше приводити до результату. Наприклад, зазвичай роблячи ін'єкції, постарайтеся відмовитися від цього методу, вживши наркотик допомогою вдихання. Таким чином, поступово зменшуючи дози, можна буде незабаром і зовсім від наркотику відмовитися.
  • Ну і крім того приймати наркотик слід тільки в присутності інших людей, які, в разі його передозування зможуть вам допомогти викликавши швидку допомогу.

Лікування

Стан хворих людей при передозуванні наркотичних засобів таке, що зазвичай буває найбільш терміновим чином викликати «швидку медичну допомогу». А все, тому що в переважній більшості випадків хворому може вимагатися висококваліфікована своєчасна медична допомога, на жаль яку не зможуть надавати люди, тому не навчені раніше. Більше того, частенько може знадобитися навіть строго спеціальне обладнання.

Від людей, які не мають медосвіти, в таких ситуаціях потрібно тільки одне - допомагати потерпілому як можна довше залишатися у свідомості. Для цього слід постійно звертатися до хворого за імені, щипати його скажемо за мочку вуха. Коли потерпілий зовсім не реагує на всі ваші дії, можна спробувати розтерти йому вуха, поплескати долонями по щоках, дати понюхати змочену в нашатирному спирті ватку або тканину. І, звичайно ж, чекати допомоги медиків.

Обговорення та відгуки


Залишити коментар