Конфлікти на роботі

Опис

Конфлікт на роботі - відсутність взаєморозуміння в робочому колективі, непереборні суперечності, зіткнення різних інтересів.

Конфлікти на роботі

Конфлікт в робочої середовищі відрізняється від сімейного виду конфлікту тим, що залагодити його шляхом психоаналізу, практично не можливо. Як правило, наслідки конфлікту на роботі, це: неможливість професійної самореалізації, невдоволення роботою, психологічний криза обох сторін, втягнутих у конфлікт.

Симптоми

Існує чотири види конфліктів на роботі:

  • внутріособистісний;
  • міжособистісний;
  • міжгруповий;
  • конфлікти між особистістю і робочою групою.

Перший вид конфлікту проявляється у зв'язку з незадоволеністю умовами праці, зарплатою чи самим колективом. При цьому негативні почуття вголос не висловлюються, але позначаються на психологічному стані працівника та на його професійної діяльності.

Другий вид проявляється у зв'язку з неприязним ставленням колег один до одного, неможливість розподілу сфери впливу або ресурсів. В даному випадку, сам конфлікт не завжди руйнівна, оскільки може бути врегульовано мудрим підходом і ставленням начальника.

Симптоматика конфліктів на роботі

Третій вид конфлікту - це идейна боротьба лідерів груп і переростання її в конфлікт між співробітниками.

Існує ще, так званий, прихований конфлікт, який не проявляється відкрито ніяк, і важко піддаються розпізнаванню. Виникає він через поява в колективі недоброзичливця, який починає плести інтриги, поширювати плітки за спиною колег, переконуючи начальство в їх профнепридатність.

Діагностика

Діагностування конфлікту на роботі може провести професійний психолог. Він виявляє причинні конфліктні проблеми і допомагає їх вирішити.

Профілактика

Профілактувати конфлікти на роботі дуже важко, оскільки кожен співробітник, старий чи знову прибулий, має свої особистісні якості, властиві тільки йому одному. Тобто, щоб кожна особистість у колективі відчувала себе гідно, і навпаки, щоб колектив можу гідно оцінювати себе на тлі кожної особистості, важливо мудре і правильне, делікатне і професійне оцінювання кожного начальником колективу.

Лікування

Конфлікти, без яких не обходиться жодне розвиток колективу, є життєвим процесом, і вирішуються самі з плином часу, як правило, лікування з поза не вимагають.

В інших випадках важливо вчасно звернутися до професійного психолога і слідувати його рекомендацій.

Існує ряд загальних рекомендація для вирішення конфліктів на роботі:

  • ефективний і відкритий діалог між конфліктуючими сторонами;
  • не залучати колег, які спочатку не мали до конфлікту ніякого відношення;
  • у діалозі завжди залишатися в тематичних рамках, не переходити на особистості, не згадувати колишніх огріх;
  • досягати взаємовигідних умов виключно шляхом цивілізованих, культурних переговорів між конфліктуючими сторонами. Якщо самостійно не виходить організувати такі переговори - запросити «спікера» - психолога.

Обговорення та відгуки


Залишити коментар