Дислексія

Опис

Дислексія - вибіркове і специфічне розлад читання, при якому загальна здатність до навчання зберігається. Причини цього недуги пов'язують з неврологічними порушеннями генетичної природи.

Дислексія

При захворюванні виникають проблеми, а саме:

  • проблеми при навчанні читання і, звичайно ж, письма;
  • неадекватне сприйняття написаної інформації;
  • дезорганізація і погана орієнтація в просторі;
  • порушення координації;
  • нерозуміння прочитаного матеріалу;
  • відсутність уваги.

Симптоми

Є характерні для дислексії симптоми, за наявності яких, батьки зможуть розпізнати їх у своєї дитини.

Симптоми дислексії

Ознаки, які повинні насторожити батьків:

  • швидка стомлюваність дитини;
  • симуляція читання і виконання домашньої роботи;
  • часто тре очі;
  • тримає близько до очей книжку, або косить, або закриває при читанні одне око;
  • при читанні книги повертає голову таким чином, що одне око в читанні зовсім не бере;
  • при читанні пропускає слова або ж зовсім не помічає деякі місця в тексті;
  • безпосередньо при читанні або ж після скаржиться на головний біль;
  • насилу ідентифікує, запам'ятовує і відтворює геометричні фігури;
  • пише слова, особливо в ранньому віці, задом наперед;
  • незадовільно читає;
  • поганий почерк, буває, що слова ніби наповзають один на друга.

Діагностика

Дислексію необхідно діагностувати якомога раніше. Як правило, більшість батьків абсолютно не підозрюють про наявність захворювання у їхньої дитини, і виявляється воно, коли дитина піде в садок або в школу. Тут дитина починає вивчати символи, тут-то і виявляється дислексія. Також під обстеження підпадають діти, у яких виявляється затримка активної і пасивної мови, які не здатні після першої ступені навчання нагнати своїх однолітків.

Діагностика дислексії

При діагностуванні захворювання з дітьми проводять тестування на предмет певних навичок розвитку мовлення, читання, визначаються когнітивні здібності і перевіряються органи слуху. Дітям призначається психологічний обстеження, при якому визначаються функціональні особливості дітей і найбільш для них прийнятні форми подальшого навчання. Визначається рівень розуміння при читанні тексту, його аналіз, усвідомлення читається і слушаемой мови.

При психологічному обстеженні збирають і розглядають повний анамнез сім'ї, що включає в себе емоційні порушення в сім'ї та психічні розлади.

Лікар повинен мати ясну і чітку картину, що дитина має нормальний слух і зір.

Неврологічне обстеження допомагає виявити у дітей наявність дислексії, неврологічні порушення нервово-психічну незрілість, щоб виключити інші захворювання.

Профілактика

В сучасній психології, як правило, читання і письмо розглядаються як складні й усвідомлені форми мовленнєвої діяльності. Дані процеси свідомо формуються до 5-7 років і, як наслідок, спрямованого навчання. Схильність до дислексії виявляється десь до 5 років і саме в цьому віці слід підібрати спеціальний комплекс в профілактичних цілях, але в кожному випадку, суто індивідуально.

Профілактика дислексії

Правильний підхід та виконання повноцінного комплексу профілактичних дій здатне запобігти, причому повністю, остаточну постановку діагнозу.

Крім усього іншого, дитина постійно повинен перебувати в мовний насиченою середовищі, з них в обов'язковому порядку повноцінно спілкуватися. Таким чином, ви сприятимете формуванню мови, здатності адекватно зіставляти звуки і букви. При цьому важливо, що дитина не висловлював свої думки і бажання за допомогою жестів і коротких речень, необхідно навчити його виражатися повноцінними пропозиціями.

Лікування

Дислексія, таке захворювання, яке залишається прикрістю на протязі всього життя, але незважаючи на цей факт, у більшості дітей, все-таки розвиваються поступово функціональні навички читання. Частина дітей, тим не менш, ніколи не досягає необхідного рівня грамотності.

Лікування в основному спрямоване на корекцію всього навчального процесу. Сюди входить пряме і непряме навчання розпізнаванню слів і певним навичкам виділення компонентів слів. Рекомендують далі використовувати підходи з впливом на кілька органів почуттів, при яких відбувається вивчення цілих слів і інтеграцію слухових, зорових і тактильних відчуттів для навчання спочатку звуків, далі слів і пропозицій.

Комп'ютер тут може відіграти корисну роль, наприклад, допоможе у виділенні слів у тексті або ж для сприйняття слів безпосередньо при читанні письмовій промови.

Інші ж можливі способи лікування та медикаментозна терапія мають під собою недоведену ефективність, внаслідок чого їх застосування не рекомендується.

Обговорення та відгуки


Залишити коментар